Tsitsikamma en Lobke hier - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maaike Ubels - WaarBenJij.nu Tsitsikamma en Lobke hier - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maaike Ubels - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma en Lobke hier

Door: Maaike Ubels

Blijf op de hoogte en volg Maaike

12 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na 2 weekjes maar weer een reisverslag. Deze twee weken heb ik een hoop gedaan.
Eerst zijn we een weekendje weggeweest met alle Nederlandse studenten, we zijn toen naar tsitsikamma geweest. Dit is een plaatsje 2 uur rijden van PE. Tegen een uur of 6 's avonds zijn we vertrokken naar Tsitsikamma. We kwamen aan bij ons hotel en natuurlijk was de boeking niet goed doorgekomen. Toch konden we uiteindelijk met z'n allen 3 nachten daar verblijven. Het was een heel leuk backpackers hotelletje. Er was een mooi vuur in de binnenplaats en er was een leuke bar. Toch zagen we niet echt hoe het er uit zou zien in het licht, dus daar waren we heel benieuwd naar. Ik sliep met Laila in een tent, maar hier had ik meteen spijt van aangezien er een spin bij ons verbleef die net zo groot was als je in films ziet. Ik moest dus zo'n beetje met een duikvlucht mijn tent in, omdat ik anders bang was.
We hebben toen nog even een drankje gedaan bij het vuur, maar zijn ook gauw op bed gegaan.

De volgende ochtend gingen we ziplinen. Toen we wakker werden zagen we ineens dat er bergen waren, en dit was toch wel raar, aangezien je hier in het donker niks van zag. Om kwart over 9 zijn we naar de zipline baan gegaan. Dit was wel echt super leuk, want we moesten tokkelen over water. Het was echt best wel leuk.
Die middag wilden we naar dolphin view. Dolphin view was niet wat we er van hadden verwacht, het bleek namelijk een hotel te zijn die zo heette. Maar we zijn er langer geweest dan gedacht, want de auto van een paar Nederlandse studenten uit het andere huis hield er mee op. Nou hadden we dit al een keer eerder mee gemaakt en dachten we dus dat het wel snel weer goed zou gaan, maar niets was minder waar, want de auto ging dus echt niet meer starten. Toen hebben we een sleeptouw gekregen van die man van het hotel, en daarmee is de auto terug naar het hotel gesleept waar we slapen. Eenmaal terug bij ons hotel, deed de auto het natuurlijk weer.

Die avond zijn we uiteten geweest bij een woodfire pizza restaurant. Hier konden we een pizza kiezen met 4 verschillende ingrediënten. Dit was toch wel een beetje anders dan we gewend zijn van een restaurant, maar het was echt super lekker. Daarna zijn we, nadat Karst ondergepoept is door een vogel, weer bij het vuur gaan zitten en weer wat drankjes gedaan.

Zaterdag zijn we met een aantal mensen gaan kanoën. We gingen kanoën over de oceaan en daarna door een heel mooi gebied. We gingen op een luchtbedje nog een stukje, en ik kan je zeggen dat dat aardig koud was, aangezien het hier nog niet super warm was geweest en alles daar in de schaduw was.
'S middags ben ik met Nathalie en Manon naar nature valley geweest, dat was een heel mooi strand, het leek wel een beetje op een onbewoond eiland, alleen dan vast aan het land. Was echt heel mooi om te zien en daar hebben we even lekker gezeten.

"S avonds zijn we weer uiteten geweest. We zijn bij een best luxe restaurant geweest en het was best lekker te eten moet ik zeggen.

Zondag hebben we black water tubing gedaan. Dit is raften, maar dan in plaats van in een bootje met je kont in een band. Je gaat dan door stroomversnellingen met allemaal rotsen. Ik vond het wel leuk, maar het duurde mij net iets te lang. Het water was namelijk nog steeds niet koud.
Na de blackwater tubing zijn we naar huis gegaan. Gelukkig had ik nog iets om naar uit te kijken, want Lobke zat op dat moment al in het vliegtuig.

Maandagochtend om 7.20 stond ik op het vliegveld in PE, omdat Lobke om 7.50 aan zou komen. Ze kwam mooi op tijd aan, en het was super leuk om haar weer te zien. We hebben geknuffeld en toen zijn we naar huis gereden. Lobke heeft zich even opgefrist en toen ben ik met Lobke door PE gaan rijden. We zijn even bij Boardwalk geweest, gelunched bij Barneys, naar een prachtig rotsstrandje geweest en even bij het andere huis gekeken. Toen was Lobke bekaf en zijn we vroeg op bed gegaan.

Dinsdag ben ik met Lobke naar Addo Elephant Park geweest. We hebben zelf door het park gereden. We hebben echt ongelooflijk veel olifanten gezien en we hebben zelfs nog tussen 2 olifanten die op de weg liepen vast gestaan. Om 2 uur moesten we op een plekje zijn omdat we naar Elephant Back Safaris werden gereden. Dat was een uur rijden over een mooie hobbelige weg. Eenmaal daar aan gekomen gingen we op een olifant rijden. Dit was echt een super gave ervaring. Die beesten zijn nog groter dan je denkt. Mijn hoofd kwam niet boven zijn been uit namelijk. Het was echt super raar om zo dicht bij een olifant te zijn. Daarna zijn we met de olifanten een stukje gaan wandelen en daarna mochten we ze voeren. Ik vond het echt heel leuk om te doen, en ik geloof Lobke ook.

Dinsdagavond zijn we naar de karaokeavond in Barney's geweest.
Woensdag is Lobke mee naar stage gegaan. Dit was heel leuk omdat het springbreak was. Springbreak was echt heel gezellig want het was een kleiner clubje en de kleine kinderen kwamen nu ook veel naar ons toe, dat vond ik wel heel gezellig.

Donderdag is Lobke thuis gebleven en ben ik naar stage gegaan. We hebben met de kinderen gezwommen in het zwembad. Eerst met de meiden en daarna met de jongens. Na stage ben ik met Lobke naar plettenbergbay gereden. Dit is echt een prachtig plekje. We hebben daar met zeehonden gezwommen in de oceaan. Dat was echt heel gaaf. Er waren echt wel meer dan 100 zeehonden waar we tussen zwommen, we hadden een duikbril met een snorkel dus je kon ook goed onder water kijken. Dat was echt super leuk. Daarna zijn we naar tsitsikamma gereden. Hier hebben Lobke en ik een segway tour gedaan. Het ging me best goed af, want het is moeilijker dan het lijkt hoor.

Daarna gingen Lobke en ik even bij de bungeejump brug kijken. We gingen daar heen met de intentie dat we even gingen kijken voor de volgende dag. We hebben toen gevraagd of het om dat tijdstip nog kon, en toen zeiden de mannen dat we ons dan bij de balie even moesten inschrijven. Dus Lobke en ik gingen dat doen zonder met elkaar te overleggen. Toen we dat hadden gedaan keken we elkaar aan, zo van: What the fuck gaan wij eigenlijk doen. Toen werden we in een harnas gehezen en moesten we ook nog een half uur wachten voordat we mochten. We waren op dat moment best wel stil. Toen gingen we naar de brug toe, het is trouwens de hoogste bungeejumpbrug van de wereld. We stonden daar op de brug en toen moesten we echt gaan springen, maar wat een ervaring was dat joh. Het was echt heel eng om te gaan springen, maar het was echt ongelooflijk gaaf toen ik het gedaan had.

Die avond zijn Lobke en ik uiteten gegaan en de volgende morgen zijn we weer terug gereden naar PE. Die middag hadden we een begeleide Townshiptour gehad. We hebben gebraaid in een Township en zijn nog naar een pub geweest daar. Die avond zijn we naar Beershack geweest, en ik kan je verzekeren dat Lobke zich daar wel heeft vermaakt.

Gisteren hebben we de hele dag bij het zwembad gezeten, omdat het weer eens heerlijk weer was hier in Zuid-Afrika.

En dat was het wel weer zo'n beetje voor deze twee weken. Volgende week weer een nieuwe blog.

Gegroet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Maaike

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 4729

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 01 Februari 2015

Zuid Afrika - Port Elizabeth

03 September 2017 - 30 November -0001

Curacao

Landen bezocht: