Het is zover!! - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Maaike Ubels - WaarBenJij.nu Het is zover!! - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Maaike Ubels - WaarBenJij.nu

Het is zover!!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 September 2017 | Nederland, Veendam

Hallo allemaal,

Het is tijd voor een blogje, want het is bijna tijd om te gaan. Het is namelijk tijd om op een nieuw avontuur te gaan!

Morgenochtend (4 september) om 10.00 vlieg ik naar Curacao om daar te gaan werken. Ik ga daar werken in een kinderopvang. Wanneer ik terug kom? Dat weet ik nog niet.

Al mijn hele leven roep ik dat ik ga emigreren en ik heb al geproefd van het buitenlandse leven in Zuid-Afrika. Het begon toen al wel te kriebelen om toch weer voor een langere periode naar het buitenland te gaan, maar goed, de zekerheid van een baan van 38 uren is toch ook wel erg fijn als je net bent afgestudeerd.
Op een gegeven moment kwam er een punt waarop ik bedacht dat het eigenlijk ook wel gek was dat ik een droom die ik mijn hele leven al heb niet na ga jagen en dat gevoel werd sterker en sterker, ook door mensen waarmee ik daarover gesproken heb.
Het gevoel werd zo sterk dat ik ook daadwerkelijk ben gaan kijken naar vacatures in het buitenland en dat ik ook maar even mijn ouders op de hoogte moest gaan stellen van wat ik van plan was.
Eigenlijk is alles vanaf dat moment relatief snel gegaan, ook al voelde dat op het moment zelf niet zo. Ik ben denk ik in maart begonnen met het avontuur en morgen stap ik al op het vliegtuig,dus al met al heeft het echt kort geduurd allemaal.

Morgen is het dus zover en morgen vertrek ik naar het warme Curacao. Ben ik er klaar voor? Praktisch gezien wel en ik kijk er ook echt enorm naar uit om er nu gewoon te zitten, die laatste dagen voor vertrek zijn echt niet leuk meer, omdat je overal tegenaan hangt en je moet iedereen nog even zien (wat wel leuk is, maar een heel geplan) en je hebt nog veel tijd om na te denken of je alles wel hebt geregeld. Zodra ik morgen in het vliegtuig zit, kan ik daar niet meer over nadenken en is het gewoon goed, daar kijk ik heel erg naar uit.

Wanneer ik terug kom weet ik dus nog niet. Voor de mensen die denken dat ik echt voor altijd ga emigreren naar Curacao, ik zeg nooit nooit, maar dat is zeker niet mijn insteek met deze reis. Ik zie deze reis als een hele grote kans, met daarbij het gevoel dat het een soort tussenjaar is ( die korter of langer dan een jaar kan duren). Als het bevalt dan blijf ik en als het niet bevalt, dan kan ik ook zo terug gaan naar huis. Dat geeft mij een prettig gevoel, ik zit niet ergens aan vast.

Dus voor al mijn Nederlandse vrienden,
Tot over een tijdje!!

Veel liefs, vanuit nu nog Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veendam

Maaike

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 958
Totaal aantal bezoekers 4731

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 01 Februari 2015

Zuid Afrika - Port Elizabeth

03 September 2017 - 30 November -0001

Curacao

Landen bezocht: